Δευτέρα, 29 Ιουνίου 2009

Ο Ριζοβόλος δημοσιεύει σήμερα την επιστολή του πατέρα Φλαβιανού Αλπέσκου,εφημερίου του ναού του Αγίου Νικολάου ο οποίος σχολιάζει την επίθεση που δέχτηκε ο Αρχιεπίσκοπος Αθηνών Ιερώνυμος με αφορμή μια συνέντευξη που παραχώρησε στο περιοδικό Avvenire μέρος της οποίος δημοσιεύτηκε στην εφημερίδα "Ενοριακές Καμπάνες¨.
Το ιστολόγιό μας παραθέτει:
1) τη συνέντευξη του μακαριωτάτου Ιερωνύμου στο περιοδικό Avvenire,
2)την επιστολή του πατέρα Φλαβιανού Αλμπέσκου προς τον διευθυντή της εφημερίδας "Ενοριακές Καμπάνες"π.Σεβαστιανό Ροσσολάτο και
3)το σχόλιο της Αντικαθολικής Επαναστατικής Σέχτας .

Αναδημοσίευση από την εφημερίδα της Καθολικής εκκλησίας Σύρου "Ενοριακές Καμπάνες".
1
Η Καθολική εφημερίδα της Ιταλίας Avvenire δημοσίευσε στις 15-4-09 συνέντευξη του Αρχιεπισκόπου Αθηνών και πάσης Ελλάδος κ. Ιερωνύμου σε Ιταλό δημοσιογράφο, από την οποία επιλέγουμε τον επόμενο διάλογο:
1η ερώτηση: Σχετικά με το οικουμενικό άνοιγμα στις αρχές της νέας χιλιετίας φάνηκε ότι στην ελληνική Εκκλησία υπήρξε σχεδόν μια οπισθοχώρηση. Ιδιαίτερα στις πιο απομακρυσμένες περιοχές- και όχι μόνο- παραμένει ισχυρή ή ισχυρότατη η αντικαθολική προκατάληψη, αν όχι και διακρίσεις, για παράδειγμα σχετικά με την αναγνώριση των ιερών Μυστηρίων. Τι μπορείτε να πείτε σχετικά;
Αρχιεπίσκοπος: Η συμμετοχή της ελληνικής Ορθόδοξης Εκκλησίας στην οικουμενική κίνηση είναι γεγονός. Κάποιες μεμονωμένες απόψεις ή ακραίες αντιδράσεις, δεν εκφράζουν τις επίσημες θέσεις της Εκκλησίας. Τα διάφορα θεολογικά ζητήματα εξετάζονται από τις ειδικές Επιτροπές, στις οποίες η παρουσία και η συμβολή των εκπροσώπων της δικής μας Εκκλησίας είναι ουσιαστική και εποικοδομητική, Η πορεία των διαφόρων θεολογικών διαλόγων οφείλει να είναι καρπός εποικοδομητικού διαλόγου, βασισμένου στην αλήθεια και στην εμπιστοσύνη. Σε ζητήματα τέτοιου είδους δεν πρέπει να έχουμε βιασύνη, αλλά ούτε και να είμαστε υπερβολικά σχολαστικοί, ανιαροί, εμποδίζοντας έτσι την συνέχιση.
2η ερώτηση: Πως κρίνετε τις προόδους που έγιναν στο θεολογικό διάλογο, ιδιαίτερα μετά την Ραβέννα;
Αρχιεπίσκοπος: Είναι ένας διάλογος που χαρακτηρίστηκε εξαρχής από την σοβαρότητα, τη σοφία και τη μεθοδικότητα του. Είναι ένας διάλογος που δεν εξαντλείται σε εύκολους ενθουσιασμούς, ούτε παρασύρεται σε αυταπάτες. Αυτή η γαλήνια πορεία του και η δέσμευση του με ένα θεολογικό θέμα πολύ σοβαρό όπως η εκκλησιολογία, είναι μια επιβεβαίωση της θετικής του πορείας. Ειδικότερα σε ότι αφορά το κείμενο της Ραβέννας, εκείνο που θέλει να επιτύχει η θεολογική επιτροπή, είναι να προσδιορίσει το ρόλο και την εφαρμογή του προτείνου (του Πάπα). Ως αναγκαίας προϋπόθεσης στη δομή και τη λειτουργία της Εκκλησίας, με σεβασμό προς την αρχή της πενταρχίας των Πατριαρχών. Είναι ένα θετικό βήμα, που τώρα περιμένει να συνεχιστεί. Η προσευχή μας δεν μπορεί να είναι άλλη από το να γίνουμε όλοι ένα. Με άλλα λόγια, είναι μια πορεία που κοιτάζει προς το μέλλον, με άλλα λόγια είναι ένας δρόμος δίχως γυρισμό.
3η ερώτηση: Πιστεύετε ότι θα μπορέσουν να γίνουν βήματα προς τα εμπρός σε αυτό το πεδίο; Πιστεύετε ότι ο Πάπας θα μπορούσε να επανέλθει σύντομα στην Αθήνα;
Αρχιεπίσκοπος: Στο θεολογικό επίπεδο υπάρχει η δυνατότητα να κάνουμε σημαντικά βήματα εμπρός για την αναζήτηση και την επανεύρεση την κοινής θεολογικής παράδοσης και διδασκαλίας. Αυτό εξάλλου είναι εκείνο που κάνουν οι θεολογικές επιτροπές, μακριά από αντιλήψεις διαφόρων θεολογικών και διπλωματικών ισορροπισμών εκκλησιαστικής φύσεως. Ο διάλογος πρέπει να παραμείνει διάλογος θεολογικός, όπου οι Εκκλησίες ανταλλάσσουν τις απόψεις τους και όχι τις ιδεολογίες.
Σε ό,τι αφορά μια επίσκεψη του Πάπα στην Αθήνα, είναι ένα ιδιαίτερο γεγονός. Ως χριστιανοί, αλλά και ως Έλληνες, έχουμε τη φήμη της φιλοξενίας, και ότι είμαστε ανοιχτοί. Όταν όμως πρόκειται για ένα γεγονός πολύ σημαντικό, όπως αυτό, χρειάζεται σύνεση. Αυτά επομένως είναι ζητήματα που ανήκουν στην Ιερά Σύνοδο. Διότι η Εκκλησία πρέπει να κινείται έξω από εύκολους και προσωρινούς εντυπωσιασμούς. Οφείλουμε να αναζητούμε την ουσία των πραγμάτων.
ΣΧΟΛΙΑ
1) Σχετικά με την αναγνώριση των ιερών Μυστηρίων ο Μακαριότατος δεν απαντά. Η Ορθόδοξη Εκκλησία, πράγματι, συνεχίζει να μην αναγνωρίζει τα Μυστήρια της Καθολικής Εκκλησίας. Διάφοροι μάλιστα, θεολόγοι και μητροπολίτες, λένε ότι η Καθολική Εκκλησία δεν είναι καν εκκλησία. Διάφοροι επίσης δεν αναγνωρίζουν ως καθαγιασμένους τον Άρτο και τον Οίνο με τον οποίο κοινωνούμε στην θεία Λειτουργία: θεωρούν ότι στην δική μας Λειτουργία αυτά δεν μεταβάλλονται σε Σώμα και Αίμα του Χριστού.
Άλλο ένα παράδειγμα: όταν ένας Καθολικός θελήσει να γίνει Ορθόδοξος, η Ορθόδοξη Εκκλησία τον ξαναβαφτίζει και του ξαναδίνει το Χρίσμα. Τουλάχιστον έτσι γράφουν τα Ορθόδοξα έντυπα όταν αναφέρουν μια τέτοια απόφαση πιστού. Όταν όμως ένας Ορθόδοξος θελήσει να γίνει Καθολικός, η Καθολική Εκκλησία δεν τον ξαναβαφτίζει ούτε του ξαναδίνει το Χρίσμα. Αυτό σημαίνει ότι η Καθολική Εκκλησία αναγνωρίζει τα Μυστήρια της Ορθόδοξης, ενώ η Ορθόδοξη δεν αναγνωρίζει τα Μυστήρια της Καθολικής. Αντίθετες θέσεις δεν ακούγονται, ούτε γράφονται.
2)Για την επίσκεψη του Οικουμενικού Πατριάρχη σε οποιοδήποτε μέρος στο εξωτερικό, αποφασίζει ο τοπικός Καθολικός επίσκοπος αν θα τον δεχτεί ή όχι, και μέχρι τώρα κανείς δεν του το έχει αρνηθεί. Και μάλιστα η Καθολική Εκκλησία με μεγάλη χαρά τον υποδέχεται και τον τιμά. Αντιθέτως για να επισκεφθεί ο Πάπας την Ελλάδα υπάρχει ακόμα πρόβλημα. Λέει ο Αρχιεπίσκοπος: "Ως χριστιανοί, αλλά και ως Έλληνες, έχουμε τη φήμη της φιλοξενίας, και ότι είμαστε ανοιχτή. Όταν όμως πρόκειται για ένα γεγονός πολύ σημαντικό, όπως αυτό, χρειάζεται σύνεση". Είναι αυτό ακριβώς που αναφέρει η 1η ερώτηση ως " αντικαθολική προκατάληψη". Ακόμη η Ελλάδα δεν νοιώθει τόσο άνετα, φοβάται…
3) Τίθεται όμως και ένα ερώτημα: Αν λέει ότι για μια επίσκεψη του Πάπα στην Ελλάδα “χρειάζεται σύνεση”, πως είναι δυνατό να βεβαιώνει ότι “στο θεολογικό επίπεδο υπάρχει η δυνατότητα να κάνουμε σημαντικά βήματα μπρος”; Αν τα απλούστερα (μια επίσκεψη) είναι δύσκολα, πόσο μάλλον τα θεολογικά, που είναι η βάση!
Θυμάμαι πριν την επίσκεψη του Πάπα στην Ελλάδα το 2002 ότι διάφοροι Ορθόδοξοι ήταν τελείως αντίθετοι, φοβούμενοι ότι με την επίσκεψη θα υποταχτεί η Ορθόδοξη Εκκλησία στον Πάπα. Μετά την επίσκεψη έγραφαν με απορία καθημερινές εφημερίδες στην Ελλάδα: Πως και δεν υποτάχτηκε ακόμη η Ορθόδοξη Εκκλησία;
4)Πάντως ο Αρχιεπίσκοπος Ιερώνυμος δείχνει ότι δεν φοβάται το θεολογικό διάλογο. Αλλά τον επιθυμεί για <<να γίνουμε όλοι ένα>> και τον θεωρεί ως <<δρόμο χωρίς γυρισμό>>.
Έχουμε όμως να παρατηρήσουμε ότι αυτά τα είπε για μα δημοσιευτούν στο εξωτερικό. Θα μπορούσε άραγε να πει τα ίδια και να δημοσιευτούν…μέσα στην Ελλάδα;
Πιστεύουμε πάντως ότι το Άγιο Πνεύμα εργάζεται αθόρυβα από δρόμους που εμείς συχνά δεν φανταζόμαστε, ώστε να υποχωρεί μεταξύ μας σταδιακά η δυσπιστία και να αυξάνονται τα σημάδια του αμοιβαίου σεβασμού. Πάντοτε βέβαια οι άνθρωποι μπορούμε να καθυστερήσουμε ή να διευκολύνουμε το έργο του Αγίου Πνεύματος! Η εκκλησιαστική ιστορία είναι το αποτέλεσμα συνεργασίας ή μη συνεργασίας μας στην ενέργεια του Αγίου Πνεύματος.

2



Προς
Αιδεσιμώτατο
Σεβαστιανό Ροσσολάτο
Διευθυντή Εφημερίδας «Ενοριακές Καμπάνες»
Ενταύθα

ΧΡΙΣΤΟΣ ΑΝΕΣΤΗ!


Διαβάζοντας στην 4η σελίδα της εφημερίδας «ΕΝΟΡΙΑΚΕΣ ΚΑΜΠΑΝΕΣ», φ. 708/10.05.2009, επίσημο όργανο της Ρκαθολικής επισκοπής Σύρου, τά σχόλιά σας πάνω στή συνέντευξη του Μακαριωτάτου αρχιεπισκόπου Αθηνών καί Πάσης Ελλάδος καί Προκαθημένου της Ορθόδοξης Εκλλησίας της Ελλάδος κ. Ιερωνύμου Β΄ σέ Ιταλό δημοσιογράφο, θεώρησα σκόπιμη καί αναγκαία τή σημερινή μου παρέμβαση, προκειμένου νά αποκατασταθεί η αλήθεια, η οποία σε αρκετά σημεία παραποιείται κατάφωρα.
Γιατί, θά συμφωνείτε καί σεις, δέν αρκεί η αγάπη στό δρόμο πρός τό πολυπόθητο κοινό Ποτήριο· χρειάζεται καί η αλήθεια, χωρίς τήν οποία ο χωρισμός γίνεται ευρύτερος καί οδυνηρότερος...
Αρχικά, βέβαια, θεωρώ άκομψο νά σχολιάζεται, όπως σχολιάζεται, συνέντευξη του Προκαθημένου της ‘Ορθόδοξης Εκκλησίας της Ελλάδος, σέ ετερόδοξο έντυπο. Πώς θά τό κρίνατε, αν σχολιάζονταν μέ τό ίδιο ύφος καί τρόπο από έντυπο της Μητροπόλεώς μας οι γνωστές απόψεις του Πάπα περί της Ορθόδοξης Εκκλησίας; Θά τό θεωρούσατε συμβολή στόν διάλογο καί τήν καταλλαγή ή ότι δυναμιτίζει τήν ομόνοια καί τή συνεργασία Ορθοδόξων καί Ρωμαιοκαθολικών στή Σύρο;
Ο Αρχιεπίσκοπος Ιερώνυμος Β΄, αδελφέ μου, ούτε δίγλωσσος είναι, όπως τον εμφανίζετε, ούτε «φοβάται» μια δεύτερη έλευση τοῦ Πάπα στην Ἀθήνα, ὅπως ὑπαινίσσεσθε… Ἀντίθετα, ἀπό την ἡμέρα τῆς ἐνθρονίσεώς του ἀπέδειξε ὅτι στό θέμα αὐτό εἶναι πιό συντηρητικός ἀπό τόν Μακαριστό Ἀρχιεπίσκοπο Χριστόδουλο, ὁ ὁποῖος σέ τελευταία ἀνάλυση «ἀναγκάστηκε» νά ὑποδεχθεῖ τον Ποντίφηκα, τόν ὁποῖο, ὡς ἀρχηγό τοῦ Κράτους τοῦ Βατικανοῦ εἶχε προσκαλέσει ὁ τότε Πρόεδρος τῆς Δημοκρατίας κ. Κ. Στεφανόπουλος…
Ἀναφέρετε στά σχόλιά σας ὅτι «ἡ Ὀρθόδοξη Ἐκκλησία συνεχίζει νά μήν ἀναγνωρίζει τά Μυστήρια τῆς Καθολικῆς Ἐκκλησίας». Ἀλλά, ἀγαπητέ μου, αὐτό εἶναι τό τέλος, ὁ σκοπός καί τό ἐπιστέγασμα τῶν προσπαθειῶν καί τῶν συζητήσεων γιά τήν Ἕνωση, ὄχι τό προαπαιτούμενο…
Πρέπει, ἀδελφέ μου, νά εἴμαστε τίμιοι μέ τόν ἑαυτό μας, μέ τήν πίστη μας, μέ τήν Ἐκκλησία μας!
Ὀρθόδοξοι καί Ρωμαιοκαθολικοί διακηρύσσουν τήν πίστη τους σέ ΜΙΑ, ΑΓΙΑ, ΚΑΘΟΛΙΚΗ καί ΑΠΟΣΤΟΛΙΚΗ ΕΚΚΛΗΣΙΑ. Καί πολύ σωστά, γιατί ὁ Κύριος ΜΙΑ Ἐκκλησία ἵδρυσε, ἔξω ἀπό τήν ὁποία, κατά τόν Ἅγιο Κυπριανό δέν ὑπάρχει σωτηρία! (“ Extra Ecclesiam nulla salus” ).
Αὐτῆς τῆς Ἐκκλησίας πῦλαι Ἅδου οὐ κατισχύσουσιν!
Καί, θά συμφωνήσετε καί σεῖς ὅτι, θ’ ἀποτελοῦσε βαρύτατη βλασφημία καί ἡ σκέψη μόνο ὅτι ὁ Κύριος διαψεύστηκε, ὅτι χάθηκε ἡ Ἐκκλησία Του καί πρέπει νά τήν ἐπανενώσουμε ἤ ὅτι ὑπάρχουν δύο Ἐκκλησίες, πού διεκδικοῦν ἔξ ἴσου τίς ἰδιότητες τῆς μοναδικότητας, τῆς ἁγιότητας, τῆς καθολικότητας καί τῆς ἀποστολικότητας!
Αὐτό, ὄμως, δεν μᾶς ἐμποδίζει, οὔτε καί πρέπει, νά διαλεγόμαστε, νά συνεργαζόμαστε, νά συμβιώνουμε ἁρμονικά, νά σεβόμαστε καί νά κατανοοῦμε τόν ἄλλο, τόν, κατά την ἄποψη και την πίστη μας, «σχισματικό», ἀναγνωρίζοντας ὡς ἕνα βαθμό τήν ἐγκυρότητα τῶν Μυστηρίων, πού τελοῦνται στο Ὄνομα τῆς Παναγίας Τριάδος….
Γι’ αὐτό καί προκἀλεσε ὀδυνηρή ἔκπληξη ἡ μετά βεβαιότητος ἀναφορά ὅτι «ἡ Ὀρθόδοξη Ἐκκλησία ξαναβαπτίζει τόν Καθολικό, πού θέλει να γίνει Ὀρθόδοξος και τοῦ ξαναδίνει το Χρῖσμα»! Τίποτα ποιό ψευδές καί ἀναληθές ἀπ’ αὐτό!
Καθώς, μάλιστα, ὑποστηρίζετε ὅτι «ἀντίθετες θέσεις δεν ἀκούγονται, οὔτε γράφονται», ὡς Ὑπεύθυνος τοῦ Γραφείου Ποιμαντικὴς Μέριμνας Ἑτεροδόξων τῆς Ἱερᾶς Μητροπόλεως Σύρου, σᾶς διαβεβαιῶ ὅτι ἡ Ὀρθόδοξη Ἐκκλησία ΔΕΝ ξαναβαπτίζει τον προσερχόμενο σ’ Αύτήν Ρωμαιοκαθολικό, οὔτε τοῦ ξαναδίνει τό Χρῖσμα, παρά μόνο τον χρίει με Ἅγιο Μῦρο, ἀπό σεβασμό καί ἀγάπη πρός τήν ἀδελφή Ρωμαιοκαθολική Ἐκκλησία!
Προβαίνει σέ ἐπαναβαπτισμό, μόνο ἄν τό ζητήσει ΕΠΙΜΟΝΑ ὁ ἐνδιαφερόμενος καί ἀφοῦ, μάλιστα, ὑπογράψει προηγουμένως Ὑπεύθυνη Δήλωση ὅτι ὁ ἀναβαπτισμός θά γίνει κατόπιν δικῆς του, ἐλεύθερης καί ἐπίμονης, ἐπιθυμίας.
Σᾶς ἐπισυνάπτω καί φωτοτυπία τῆς «Ἀκολουθίας Ἐπιστροφῆς εἰς τήν Ὀρθοδοξίαν ἀπό τῆς Λατινικῆς Ἐκκλησίας», προκειμένου ἀφ’ ἑνός μέν νά διαπιστώσετε καί σεῖς καί οἱ ἀναγνῶστες τῆς Ἐφημερίδας σας, τόσο οἱ Ὀρθόδοξοι, ὅσο καί οἱ Ρκαθολικοί, τῶν γραφομένων μου τήν ἀλήθεια καί ἀφετέρου νά ἀποδειχθεῖ ὅτι παρ’ ὅλο πού συμβιώνουμε, συνεργαζόμαστε καί συνυπάρχουμε ἁρμονικά σέ τοῦτο τό βράχο, ὄχι μόνο ἐξακολουθεῖτε νά ἔχετε ἄγνοια καί ἐσφαλμένες ἀντιλήψεις γιά τήν Ὀρθόδοξη Ἐκκλησία, τίς ὁποῖες καί ὑποστηρίζετε δημοσίως, ἀλλά καί ὅτι δέν θέλετε νά μπεῖτε στόν κόπο νά ρωτήσετε καί νά μάθετε…
Καλό θά εἶναι, λοιπόν, ἡ ἀδελφή Ρωμαιοκαθολική Ἐκκλησία, ἀντί νά μεταθέτει τά ἐσωτερικά της προβλήματα στήν Ὀρθόδοξη Ἐκκλησία, νἀ τά ἀντιμετωπίζει καί νά τά ἐπιλύει μέ φόβο Θεοῦ καί συναίσθηση ποιμαντικῆς εὐθύνης.

Με ἀγάπη
Χριστοῦ Ἀναστάντος




Πρωτοπρ. Φλαβιανός Αλμπέσκου
Εφημέριος Ι.Ν. Αγ. Νικολάου Πολιούχου Ερμουπόλεως







Κοινοποίησις:
1. Σεβασμιώτατον Μητροπολίτην Σύρου κ. Δωρόθεον Β΄, ἐνταῦθα
2. Σεβασμιώτατον Ἐπίσκοπον Ρκαθολικῶν Σύρου κ. Φραγκίσκον Παπαμανώλη, ἐνταῦθα
3. Σεβασμιώτατον Ἀρχιεπίσκοπον Ρκαθολικῶν Νάξου, Τήνου κ. Νικόλαον, Τῆνον

3
Τι πρεμούρα αλήθεια είναι αυτή που έχει πιάσει τον αιδ. Σεβαστιανό Ροσσολάτο, ώστε να απαιτεί σώνει και καλά από τον Μ.Α. Αθηνών κ. Ιερώνυμο εδώ και τώρα το (yes men) στις ονειρώξεις τις οποίες βαυκαλίζεται η Παπική γραφειοκρατία του κράτους του Βατικανού ότι θα επιβάλει μέσω του οικουμενιστικού κινήματος σε όλο το χριστιανικό κόσμο και όχι μόνο.
Γιατί πως αλλιώς να εξηγηθεί η ευθεία επίθεση που κάνει στον Μακαριότατο κατηγορώντας τον πως χρησιμοποιεί διπλή γλώσσα και πως δεν τολμά να πει και εντός Ελλάδας αυτά που λέει εκτός, γιατί τάχα φοβάται τις αντιδράσεις του ποιμνίου του, στο οποίο επίσης επιτίθεται, χαρακτηρίζοντας την συντριπτική πλειοψηφία των Ελλήνων ως προκατειλημμένους και φανατικούς αντικαθολικούς.
Εδώ θα με συγχωρήσει η Αγιότητα του, αλλά φοβάμαι πως εμπίπτει στο νόμο για την προστασία της πνευματικής ιδιοκτησίας, αφού υποκλέπτει (πράγμα ανεπίτρεπτο για ιερέα και δη της Αγίας Έδρας), άλλους άσπονδους φίλους μας, αντιγράφοντας τους, χωρίς ούτε καν να τους αναφέρει. Εκτός πια, και αν προηγήθηκε το Βατικανό και αντέγραψαν οι άλλοι. Σε αυτή τη περίπτωση είναι φρόνιμο, νομίζω, τα σαΐνια του Βατικανού (δικηγόροι, πράκτορες, κατάσκοποι, υποκατάσκοποι, βοηθοί κατασκόπων, ελεύθεροι σκοπευτές, απλοί πιστολέρο, ρουφιάνοι, τσιράκια και άλλα τέτοια ευγενή τέκνα, που σιτίζονται από την Τράπεζα του Αγίου Πνεύματος) να πράξουν τα δέοντα (ξέρουν αυτοί) για να προστατέψουν τα πνευματικά δικαιώματα του Ρωμαϊκού θρόνου.
Πάντως εγώ προς διευκόλυνση τους, τους ενημερώνω, πως κατηγορούμαστε:
1) Από της Η.Π.Α. για αντιαμερικανισμό!
2) Από την Τουρκία για αντιτουρκισμό!
3) από την Ε.Ε. για αντιευρωπαϊσμό!
4)από το Ισραήλ για αντισημιτισμό!
5) Από το Νάτο για αντινατοισμό!
6)Από τα Σκόπια για αντιμακεδονισμό!
7) Από τους Λαθρομετανάστες και τους Ντόπιους ψευτοκουλτουριάρηδες για ρατσισμό!
8) Οι ομοφυλόφιλοι, παιδεραστές, σαδομαζοχιστές, κτηνοβάτες κ.α. για πουριτανισμό!
9) Οι Οικολόγοι πράσινοι και άλλες δημ. Δυνάμεις (π.χ. Ρεπούση, ΕΛΙΑΜΕΠ, Σώρος κ.α. ) για Εθνικιστές!!!
Και ο κατάλογος συνεχίζεται επ' άπειρον.
Αν έχει, λοιπόν, σκοπό και στο μέλλον ο αιδεσιμότατος να μας περιλούσει με καινούρια κοσμητικά επίθετα, καλό θα ήταν, κατά την γνώμη μου για να αποφευχθούν τυχόν διπλωματικές εμπλοκές του Βατικανού με όλους τους παραπάνω και για να μην βρει και ο ίδιος το μπελά του, να παίρνει και τη γνώμη του Αγίου Πατέρα, που καθώς έχω μάθει είναι και αλάθητος.
Τώρα, όσο αφορά το Μυστήριο που σκεπάζει το πρόβλημα, αν τα Μυστήρια των Καθολικών είναι έγκυρα ή όχι ισχύει η καθόλου Μυστήρια λαϊκή ρήση που λέει <<ακόμα δεν τον είδαμε, Γιάννη τον βαφτίσαμε>>. Ακόμα δηλαδή δεν προκάνανε (για να θυμηθούμε και τον μακαρίτη σύντροφο Χαρίλαο) οι Οικουμενίστικοι διάλογοι, να βγάλουν τη σούμα, και ο αιδεσιμότατος θέλει από τώρα να γίνουμε Ουνίτες. Και εγώ ο έσχατος και αδαής ερωτώ: Είναι έτοιμος ο Άγιος Πατέρας να αναλάβει τα νέα καθήκοντα του θρησκευτικού πλανητάρχη; Αιώνες τώρα είναι συνηθισμένος να κάθεται στο θρόνο του Αγίου Πέτρου στο Βατικανό και αφού καταληφθεί από το Άγιο Πνεύμα (κάτι σαν την Πυθία δηλαδή) να δογματίζει για την αλήθεια χωρίς κανείς να του φέρνει αντίρρηση. Έλα τώρα να το κάνεις αυτό, με εμάς τους Έλληνες, που μη δούμε άνθρωπο να προκόψει αμέσως να πέσουμε πάνω του να τον φάμε. Δεν βλέπει τι τραβάνε οι δικοί μας οι Επίσκοποι; Δεν του τα λέει ο φίλος του ο Βαρθολομαίος; Σε μεγάλο μπελά πας να βάλεις τον εαυτό σου, Άγιε Πατέρα, και να μου το θυμηθείς.
Τέλος, εκείνο το αμίμητο, πως το Άγιο Πνεύμα εργάζεται αθόρυβα από δρόμους που συχνά εμείς δεν φανταζόμαστε, τι το ήθελε και το είπε ο αιδεσιμότατος; Τι σόι παιχνιδάκια είναι αυτά που κάνει το Άγιο Πνεύμα με τον αντιπρόσωπο του Θεού επί της γης; Το καλό που του θέλω ν’ αφήσει τα παιχνιδάκια, γιατί δεν το ‘χει και πολύ ο Βικάριος να τα πάρει στο κρανίο και να του κόψει την αποκλειστικότητα. Έχει κι αλλού πορτοκαλιές που κάνουν πορτοκάλια!!!



ΑΝΤΙΚΑΘΟΛΙΚΗ ΕΠΑΝΑΣΤΑΤΙΚΗ ΣΕΧΤΑ
(….κι ασ’τα)

Δεν υπάρχουν σχόλια: